Her finner du informasjon, kjøpsbetingelser og hjelp som gjelder dine billetter til årets forestilling.
Billetter til Oscarsborg Operaens forestillinger bestilles via våre nettsider eller hos ticketmaster via denne linken: Billetter Oslofjord Operafestival
Billettprisen finner du på bestillingssiden. Prisen varierer ut ifra hvor man ønsker å sitte i salen.
Båt tur-retur Drøbak – Oscarsborg er inkludert i operabilletten. Avgang fra Sundbrygga nord i Drøbak. Man kan kjøpe prioritert avgang med båt etter forestillingen.
Båt fra Oslo og Sandvika selges separat.
Båtbillett inkluderer ikke operaforestillingen. Disse må bestilles separat.
Båt fra Oslo og Sandvika bestilles her.
Kan jeg reservere billetter?
Billetter kan kun reserveres for grupper over 10 personer.
Kan jeg ha billettene mine på mobilen, eller må de skrives ut hjemme eller hentes i billettluka?
Det holder i massevis at du har billettene dine på mobilen. Redd et tre – spar en utskrift!
Kan jeg bytte mine kjøpte billetter?
For bytte av billetter kontakt Ticketmasters kundesenter her.
Ved bytting av billetter er det en kostnad – billettavgiften refunderes ikke.
Kjøpte billetter refunderes ikke på grunn av dårlig vær.
Er det noen aldersgrense på forestillingene?
Vi har ingen aldersgrense på våre forestillinger, men opererer noen ganger med anbefalte aldersgrenser. Dette vil i så fall stå oppgitt på hver enkelt forestillingsside.
Jeg finner ikke billettene jeg har bestilt. Hva gjør jeg da?
Du får billetter tilsendt på e-post. Finner du ikke billettene i innboksen, logger du deg in på «Min side» hos ticketmaster og henter dem der. Finner du dem ikke kontakt ticketmaster via siden din.
Medbrakt stoler og kjæledyr tillates ikke i festningen.
Kjøpsbetingelser
Det er ikke angrerett på kjøp av billetter til kultur- eller idrettsarrangementer, selv om billettene er kjøpt på internett. Skulle du ombestemme deg etter at kjøpet er gjennomført, kan du altså ikke kreve pengene tilbake. Som utgangspunkt refunderes billetter kun ved avlysning av forestillingen før den har startet.
Se Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om dine rettigheter.
For mer informasjon om transport til Oscarsborg, se Transportsiden vår.
Eksklusive pakker
Vi tilbyr pakker i eget VIP lokale i Festingen som inkluderer velkomstdrikk, treretters middag, egen bar og eksklusiv introduksjon til forestillingen. Lokalet er tilgjengelig for vip gjester før forestilling, i pausen og etter forestillingen. Dette kan bestilles enkeltvis. For større grupper tilbyr vi et eget rom i Festingen. Ta kontakt på post@oscarsborgoperaen.no
Gruppebilletter
Grupper på over 10 personer får 10% rabatt. Ta kontakt med Ticketmaster kundesenter.
Overnatting og middag
Overnatting på Oscarsborg Hotell og Tre-retters middag inne i festningen bestilles hos Oscarsborg Hotell på Oscarsborg Hotel og resort.
KJØPSBETINGELSER
Forbehold
Stiftelsen OscarsborgOperaen kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter, parkering muligheter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.
Forestillingene kan bli avbrutt ved kraftig lyn og torden, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll. Dersom arrangør avbryter etter forestillingen har startet refunderes ikke billetten.
Reklamasjoner
Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart til Stiftelsen OscarsborgOperaen på post@oscarsborgoperaen.no Krav om erstatning må meddeles Stiftelsen OscarsborgOperaen skriftlig senest 7 dager etter arrangementet.
Refundering av billetter
Billetter refunderes ikke. Eneste unntak er dersom arrangør avlyser forestillingen.
Avbestillingsregler
Ticketmaster har som en ekstraservice en ordning som heter Fan Guarantee for å angre ett kjøp. Denne kan gi deg refusjons mulighet i inntil 24 timer etter kjøp på et arrangement som er 14 dager eller lenger frem i tid. Merk at det finnes noen unntak for hva som går under nevnte Fan Guarantee, både av arrangement og spillesteder, disse er beskrevet under linken over.
Ellers er det ingen avbestilling eller refusjon.
Force majeure
Stiftelsen OscarsborgOperaen kan avlyse eller avbryte en et arrangement/forestilling på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.
Ved force majeure er Stiftelsen OscarsborgOperaen forpliktet til snarest å underrette kundene. Kundene vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.
Ticketmasters kjøpsbetingelser gjelder i tillegg til ovennevnte betingelser.
SUPPORT
Hvis du trenger å kontakte Ticketmaster med spørsmål knyttet til en eksisterende ordre må du bruke «Trenger du hjelp med denne ordren?» knappen nederst i din ordre ved å logge inn på MinKonto (https://www.ticketmaster.no/user/events/upcoming) Du kan finne instruksjoner på hvordan du kan gjøre dette på denne siden. (https://help.ticketmaster.no/hc/no)
Har du problemer med:
– Logge deg inn på min konto eller
– Manglende ordre på min Min Konto
– Spørsmål om kjøpsprosess eller feil ved betaling
– Ticketmaster Gavekort
– Et arrangement som ble gjennomført for mer enn 90 dager siden
– Rullestol og ledsagerplasser
Kontakter du Ticketmaster Support.
Hvis du kontakter Ticketmaster gjennom dette skjemaet, vær oppmerksom på at de bare kan hjelpe deg hvis spørsmålet ditt omhandler temaene ovenfor.